Kassa Overall - perkusja, wokal
Bendji Allonce – kongi
Tomoki Sanders – saksofon sopranowy, perkusja
Matt Wong – klawisze
Kassa Overall to nominowany do nagrody Grammy muzyk, emcee, wokalista, producent i perkusista, który łączy awangardowe eksperymenty z hip-hopowymi technikami produkcji, wiodąc splot jazzu i rapu ku niezbadanym kierunkom.
Na swoich pierwszych dwóch albumach studyjnych GO GET ICE CREAM AND LISTEN TO JAZZ oraz I THINK I’M GOOD, Kassa nałożył na siebie wirtuozerską grę na perkusji, precyzyjne techniki produkcji i przenikliwy liryzm. W ten sposób stał się rytmicznym innowatorem i wizjonerskim poetą używającym swego głosu do zwrócenia uwagi na niesprawiedliwość systemu karnego, przemysł farmaceutyczny i rasizm wobec osób czarnoskórych, zmagając się jednocześnie z problemami własnej choroby psychicznej.
Na wydanej 26 maja płycie ANIMALS, jego debiucie w wytwórni Warp Records, Kassa rozwija swoją kalejdoskopową i wywrotową wizję. Warstwy Roland 808 nakładają się na awangardową perkusję w stylu jego mentorów – Elvina Jones’a i Billy’ego Harta (u którego studiował w Oberlin Conservatory of Music). Wirtuozi muzyki pojawiają się obok poetów rapowych, w tym Danny’ego Browna, Wikiego, Lil B, i Shabazz Palaces. Najwyższych lotów improwizacja jazzowa przeplata się z orkiestrowymi aranżacjami smyczkowymi stworzonymi przez Jherek Bischoffa, a różnorodna gwiazdorska obsada obejmuje również kilku jego bliskich przyjaciół, m.in. wokalistów Nicka Hakima, Laurę Mvula, czy Francisa and the Lights, oraz gwiazd jazzowych takich jak Theo Croker i Vijay Iyer.
Również i ANIMALS rozwija przekaz Kassa, a tytuł stanowi pojemną metaforę paradoksów życia jako artysty i czarnoskórego mężczyzny w Ameryce. ANIMALS to brzmienie artysty, który jest świadomy kosztów ucieleśnienia własnego naturalnego ja na oczach publiczności. To niepowierzchowne stawienie czoła dwustronnej prawdzie o tym, że przedstawienie publiczności swojej wolności może oznaczać poddanie się życiu w klatce.
PRASA
Surowy, undergroundowy i chaotyczny... jeden z najbardziej zuchwałych futurystów współczesnej muzyki jazzowej.
Pitchfork
„Robi to co zawsze – przesuwa muzyczne granice i znajduje nowe sposoby wyrazu poprzez unikalną mieszankę eksperymentalnego, nasyconego hip-hopem jazzu.”
NPR