Zdobywczyni nagrody GRAMMY – Linda May Han Oh jest basistką i kompozytorką, która występowała i nagrywała płyty z takimi artystami jak: Pat Metheny, Kenny Barron, Joe Lovano, Dave Douglas, Terri Lyne Carrington, Steve Wilson, Geri Allen i Vijay Iyer.
„Ma wszystko, czego chcesz: świetny timing, naprawdę znaczący, a jednocześnie dynamiczny dźwięk, fantastyczne poczucie harmonii i szerokie spektrum gry na instrumencie... Jest coś transcendentnego w tym, co tworzy i sprawia, że muzyka jest muzyką.” mówił o niej Pat Metheny
Urodzona w Malezji artystka dorastała w Boorloo (Perth) w Zachodniej Australii. Jest laureatką licznych nagród, m.in. Deutscher Jazz Preis 2022. W 2009 r. otrzymała wyróżnienie w Thelonious Monk Bass Competition, a rok później zajęła drugie miejsce w konkursie BASS2010. Była też półfinalistką BMW Bass Competition. Została okrzyknięta Basistką Roku 2018-2021 przez Jazz Journalist’s Association, Basistką Roku 2022 przez Jazztimes i Basistką Roku 2019 przez Hothouse Magazine. W 2020 r. otrzymała nagrodę APRA w kategorii Best New Jazz Work, a w 2023 r. prestiżową nagrodę Herb Albert Award w kategorii muzyka.
Linda jest autorką świetnie przyjętych pięciu własnych płyt. Jej najnowszy album to zagrany w kwintecie “The Glass Hours” wydany przez wytwórnię Biophilia Records. Z kolei dla innych artystów skomponowała ostatnio Littoral Tales, solowy utwór fortepianowy w dwóch częściach dla Glorii Cheng, Ephemeral Echoes na trio perkusyjne i trio fortepianowe oraz Mirrors and Shadows na fortepian i bas.
Linda tworzy muzykę dla dużych i małych zespołów, a także muzykę filmową. Bierze udział w Sundance Labs w Skywalker Ranch. Napisała muzykę do kilku filmów socjolożki-producentki filmowej Sabriny McCormick. Skomponowała i wyprodukowała muzykę do wspólnego projektu filmowego organizacji non-profit Hoperaisers z Korogocho w Kenii i twórcy filmowego Kizita Gamby. Jest także autorką muzyki do jego filmu dokumentalnego (współreżyserowanego przez Korego Abonga) Calling the Shots, który opowiada o kobietach stawiających pierwsze kroki w afrykańskim przemyśle filmowym.
Linda jest obecnie wykładowczynią na Berklee College of Music na wydziale gitary basowej. Jest również członkinią Institute for Jazz and Gender Justice prowadzonego przez Terri Lyne Carrington. W 2020 r. zagrała na basie wraz z perkusistą Royem Haynesem w filmie Soul wytwórni Pixar, pod kierownictwem muzycznym Jona Batiste’y (The Late Show with Stephen Colbert). Była również wzorem pojawiającej się w filmie postaci basistki Miho.